Apariții Media

CFR Marfa a transmis în prezentul comunicat de presă rezultatul final al actiunii de valorificare prin intelegerea partilor a activelor excedentare demarata in data de 6 iulie 2023. Astfel, în scopul maximizarii veniturilor si accelerarii procesului de stingere a ajutorului de stat CFR Marfa a facut publica in data de 6.07.2023 intentia de valorificare prin intelegerea partilor a 7.157 de vagoane si 508 locomotive, in conformitate cu art. 248 din Legea 207/2015 privind Codul de Procedura Fiscala.

Ca urmare a obtinerii acordului Administratiei Nationale de Administrare Fiscala de valorificare si ridicare sechestru s-au incasat 55,24 mil lei (la care se adauga TVA) pentru 45 de locomotive si 56 de vagoane. Firmele declarate eligibile care au achitat bunurile ofertate au fost: Banat Green Trading (2 loc.), Laromet Transib (2 loc.), Marsim Strei (2 loc.), Tehnotrans Feroviar (1 loc.), Ukrainian Global Trading (1 loc.), Vest Trans Rail (1 loc.), GFR (31 loc.), Magro Util (1 loc.), Nitramonia (52 vag.), Tim Rail Cargo (4 vag.) si Unicom Tranzit (4 loc.).

CFR Marfă mai menționează faptul ca procesul de valorificare va continua, astfel ca in cursul lunii septembrie anuntul de valorificare va fi republicat pe site-ul www.cfrmarfa.com pentru vagoanele si locomotivele ramase neachizitionate. Avand in vedere faptul ca CFR Marfa a reusit sa valorifice active excedentare la valori superioare celor evaluate, oferta va fi reluata pana la epuizarea lotului de vagoane si locomotive scos initial spre valorificare.

Sumele obtinute in cadrul acestui proces de valorificare de active excedentare sunt folosite exclusiv pentru stingerea ajutorului de stat declarat nelegal prin decizia Comisiei Europene. SNTFM CFR Marfa SA este operatorul national de transport feroviar de marfa, care detine o cota de piata de 31,6% din piata transporturilor feroviare de marfa din Romania, la nivelul primului trimestru al anului 2023, in crestere cu 2,3 % fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Foto: mobilitate.eu

Mai mult

După mai mulți ani de proiectare și reconstrucție, Reloc Craiova a finalizat prima locomotivă dintr-un proiect de modernizare totală a vechilor locomotive diesel pe 6 osii 060-DA cu motor Sulzer. Uzina din Craiova a reușit să reconstruiască aproape complet locomotiva, la baza noii locomotive stând doar o parte de șasiu și ramele boghiurilor, restul fiind total reconstruita.

Reloc Craiova a finalizat cu succes locomotiva Diesel-electrică pe 6 osii modernizată cu sistem de motorizare și acționare complet nou - DEMA 3000

După ce locomotiva a realizat o serie amplă de probe și teste în zona Craiova începând cu 2021, aceasta a fost finalizată si certificata de catre autoritatile romana – ONFR/ASFR, la ora actuală așteptând de la ERA (European Railway Agency) o ultima aprobare pentru a putea deveni produs de serie și pentru a putea opera în condiții normale pe rețeaua feroviară. Acronimul DEMA 3000 vine de la Diesel Electrica cu Motoare Asincrone de 3000 cai putere.

In linii mari: Locomotiva are o putere destinata tractiunii feroviare de 3000 CP, viteza de 120 km/h, destinatie marfa si calatori, transmisia CA-CA.

Noua locomotivă respecta toate standardele în vigoare pentru acest tip de material rulant feroviar, fiind total standardizată TSI. Organizarea constructivă a sălii motoarelor este realizată cu culoar central respectând tendintele actuale, cu o compartimentare izolată a zonei celor 4 motoare Diesel, pentru ca în caz de incendiu acestea să poată fi izolate eficient. Osiile montate au fost reproiectate, si au fost echipate cu roti monobloc certificate TSI.

Tracțiunea este asigurată de 4 motoare diesel Volvo de 780 cai putere, in stagiul 5 final de poluare (in fapt fiind cel mai prietenos motor cu mediul) ce pot fi utilizate toate pentru tractiune feroviara in regim de marfa iar in cazul utilizarii la trenuri de calatori, un motor trece pentru alimentarea cu energie electrica a vagoanelor. Sistemul de tracțiune Diesel-electric, este gândit pentru uzura și consumul minim adaptat pentru fiecare tip de operațiune feroviară, de la manevra la mică viteză, până la tractarea trenurilor de călători cu 120 km/h sau a trenurilor grele de marfă. Generarea de energie este asigurata de 4 generatoare sincron trifazate, fara perii, comandate de sisteme de regulatoare cu microcontroler. Forta de tractiune este asigurata de 6 motoare de tractiune asincron trifazate de 400 kW, dezvoltate din vechile motoare GDTM. Alimentarea acestor motoare este facuta pe principiul „osie libera”, fiecare motor de tractiune fiind alimentat de catre un invertor.

Partea de logică este asigurată de un calculator de bord pentru comanda tractiune, calculatoare de proces si diagnoză realizate de Reloc. Acestea sunt programate să controleze eficient managementul tractiunii, funcționarea locomotivei, pornirea secventiala in mod automat a motoarelor in functie de tonaj si viteza și să asigure puterea necesară pentru fiecare moment al operării. Pentru zona de mentenanță locomotiva oferă la distanta , catre un dispecerat tehnic, o gamă largă de informații și valori oferite de senzorii și sistemele de monitorizare instalate în panoul de comandă al fiecărui grup motor. Toate echipamentele de electronica: redresoare, invertoare, regulatoare, etc sunt de asemenea realizate de catre Reloc.

Posturile de conducere au beneficiat de asemenea de modificări substanțiale, pupitrele de comandă fiind ergonomice, respectând standardele TSI pentru interfata om-masina. Cabinele au fost extinse prin modificarea caroseriei pentru a permite mutarea pupitrelor și aparatajelor spre partea din față a locomotivei, fiind obținut un spațiu mult mai mare pentru personalul de tren. De asemenea oglinzile au fost înlocuite cu camere video care oferă monitorizarea exterioară în timp real, iar scaunele au fost înlocuite cu un model ergonomic TSI, reglabil în funcție de preferințele mecanicilor.

Foto&info: RELOC Craiova/Mobilitate.eu

Mai mult

Compania operează cu 400 de locomotive şi 16.000 de vagoane.

Grup Feroviar Român, cea mai importantă companie a grupului Grampet, rămâne liderul pieţei de transport marfă pe calea ferată, cu o cifră de afaceri care a depăşit pragul de 1 miliard de lei anul trecut, faţă de 771 mi­lioane de lei anul anterior, arată datele publice de la mfinante.ro. Compania şi-a crescut profitul la 44 milioane de lei anul trecut şi a ajuns la aproape 2.400 de angajaţi. GFR a reuşit în fiecare an să aibă profit, faţă de compania de transport feroviar de stat.

„Anul acesta estimăm o cifră de de afaceri de 1,2 miliarde de lei. Operăm cu  400 locomotive şi 16.000 vagoane. Cererea pentru transporturi din partea clienţilor noştri a crescut“, a spus Sorin Chinde, directorul general al companiei.

Mai mult

AM 2084 este "Săgeata Albastră" cu numărul 6, ce a ieșit de la revizia capitală de tip R9, făcută la Electroputere VFU Pascani SA, a informat joi compania membră Grampet Group. Reviziile au loc în baza unui acord - cadru încheiat cu CFR Călători ce vizează 50 de automotoare Siemens Desiro, potrivit unor informații transmise anterior de uzina din Pașcani.

Electroputere VFU Pașcani: A șasea
Mai mult

Găsirea forţei de muncă în dome­niul feroviar este o provocare, mese­riile din acest domeniu nu mai sunt atractive pentru tineri, care prefe­ră joburi în alte industrii, deşi un me­canic de locomotivă poate ajunge şi la un salariu de 2.000 de euro net pe lună la un operator privat.

Sorin Chinde, vicepreşedintele Grampet: Un mecanic de locomotivă, care se formează în trei ani, câştigă şi 2.000 de euro net lunar la noi, dar tinerii preferă IT-ul, meseriile din domeniul feroviar nu sunt atractive pentru ei

GFR, cea mai mare companie din grupul Grampet, este cel mai mare transportator privat de mărfuri de pe calea ferată.

Găsirea forţei de muncă în dome­niul feroviar este o provocare, mese­riile din acest domeniu nu mai sunt atractive pentru tineri, care prefe­ră joburi în alte industrii, deşi un me­canic de locomotivă poate ajunge şi la un salariu de 2.000 de euro net pe lună la un operator privat.

„Nu avem forţă de muncă în do­meniul feroviar. Meseriile din trans­portul feroviar nu sunt deloc atractive, deşi la noi un mecanic de locomotivă, care se formează în trei ani câştigă 2.000 de euro net lunar, dar tinerii preferă IT-ul“, a spus Sorin Chinde, vicepreşedintele Grampet în cadrul conferinţei ZF/Liberty.

Investiţia într-o locomotivă ajunge la 4 milioane de euro. La o tonă de mărfuri transportate pe feroviar sunt 5,5 tone transportate în sistemul rutier, dar până în 2030 circa 30% din măr­furile de pe rutier trebuie să transfe­rate către feroviar sau naval. Problema însă o reprezintă lipsa de vagoane, locomotive şi a forţei de muncă în domeniul feroviar.

„Această dublare de trafic în do­me­niul feroviar este imposibil de făcut acum din cauza lipsei de echipamente, a vagoanelor şi a locomotivelor, nu avem nici forţă de muncă, nu avem o politică de susţinere a producătorilor de material rulant, de încurajare a utilizării transporturilor combinate. Ar fi nevoie de investiţii de 40 de mili­arde de euro în infrastructura fero­viară în total“, potrivit lui. Efi­cienţa transportului  feroviar de marfă din România este mult sub cea a ţărilor din regiune, trenurile de marfă cir­culând cu o viteză medie de 15-17 km pe oră.

„Strategia pe infrastructura ferovi­ară până în 2025 prevede reabilitarea a 6.000 de km de cale ferată. Moderni­zarea este o poveste care a început în anul 2000 cu programul de cale ferată, dar multe proiecte sunt întârziate. În zona de transfer de mărfuri pe rutier pe calea ferată nu avem o politică, avem nevoie de dezvoltarea infra­struc­turii feroviare, venim după 30 de ani fără investiţii“.

El a mai adăugat că tot ce s-a stri­cat pe calea ferată trebuie reparat în primul rând, apoi este nevoie de mo­dernizarea principalelor coridoare, pentru ca transportul feroviar să de­vină atractiv pe mărfuri şi pasageri.

„A treia direcţie este implemen­tarea de soluţii moderne, combustibili alternativi, hidrogenul este combus­ti­bi­lul viitorului“.

„În prezent sub 40% din reţeaua feroviară este electrificată în România. De aceea, utilizarea hidro­ge­nului este viitorul, iar proiectele care prevăd utilizarea hidrogenului trebuie să fie prioritizate. În clipa în care vom avea viteză, confort pe calea ferată, destui oameni vor prefera să utilizeze transportul feroviar“.

Grup Feroviar Român (GFR), cea mai mare companie a grupului Grampet, controlat de Gruia Stoica, a finalizat anul 2021 cu afaceri de 771 milioane de lei (159 mil. euro) , în creştere cu 11,5% faţă de anul anterior, potrivit datelor publice de la mfinante.ro şi calculelor ZF. Compania raporta un profit net de 13,8 milioane de lei în 2021, faţă de 31,9 milioane de lei în anul precedent, şi 2.241 de angajaţi.

Grup Feroviar Român (GFR) este înfiinţat în urmă cu 20 de ani. Grupul din care face parte deţine fabricile Reva Simeria, Electroputere VFU Paşcani, Reloc Craiova şi Electroputere VFU Craiova. Divizia internaţională a grupului Grampet generează aproximativ 30% din cifra de afaceri anuală, grupul fiind prezent în zece ţări europene.

Mai mult

Wajiha Haris, președintele-fondator al Fundației Scheherazade, alături de antreprenori români, au adus în regiunea Cernăuți 100 de generatoare și 200 de calorifere.

Astfel, prin această acţiune, Grampet, GFR şi Fundaţia Toflea au donat 100 de generatoare și 200 de calorifere electrice ucrainenilor. O parte vor fi distribuite la Cernăuți, iar restul vor merge către populația din Harkiv și din regiunea Herson, notează agenția de știri BucPress din Cernăuți.

Președintele Grampet Group, domnul Gruia Stoica, a declarat: „Dorința noastră este de a ne implica cât mai mult și de a sprijini Ucraina afectată de război. Într-un context dificil, trebuie să ne unim forțele și să ajutăm. Sperăm că donația de 100 de generatoare și 200 de calorifere electrice, realizată împreună cu GFR şi Fundaţia Toflea,  va aduce o rază de speranță ucrainenilor.”

Transportul din România a ajuns în Cernăuți pe data de 9 februarie 2023. Primul vicepreședinte al Consiliului raional Cernăuţi Nikolai Guytor și șeful Administrației Militare Regionale Cernăuți Ruslan Zaparanyuk s-au întâlnit cu organizația caritabilă. 

„Astăzi, întreaga lume democratică înțelege importanța victoriei Ucrainei în acest război nedrept și crud. Plătim mii de vieți ale apărătorilor și apărătorilor noștri pentru dorința și dreptul de a fi liberi și independenți. Milioane de ucraineni și-au părăsit casele sau i-au pierdut. Ca refugiați, au căutat refugiu în vestul țării noastre și în străinătate. Încă milioane de oameni rămași se luptă cu mâncarea, apa, medicamentele, căldura. Apreciem foarte mult eforturile și inițiativa tuturor celor care ajută ucrainenii”, a declarat Nikolai Guytor.
 
La rândul ei, Wajiha Harris a spus că aceasta nu a fost prima ei vizită în Ucraina.
„De la începutul unei invazii la scară largă, Fundaţia Şeherezada, în cooperare cu antreprenorii români, au expediat zeci de tone de combustibil, camioane umanitare de diverse feluri”.
 
La această activitate umanitară au fost prezenți reprezentanţi ai Comitetului Executiv al Grupului Grampet, GFR,  Fundatia Toflea, doamna Liliana Agheorghicesei, Prim Vicepreședinte CONAF, care reprezintă regiunea Nord-Est și doamna Wajiha Haris – Președintele Fundației Scheherazade, care a efectuat personal zece călătorii în Ucraina în ultimul an.
Mai mult

Grampet Group, prin intermediul companiei membre Train Hungary, a derulat primul transport de marfa pe calea ferata in Croatia, devenind, astfel, primul operator feroviar privat din aceasta tara.

Mai mult

Încărcat cu 41 de containere de 40 ft, trenul vine din China pe ruta Trans-Caspică, cu trecere prin Kazahstan, Azerbaijan, Georgia, România și Ungaria. Grampet Logistics organizează transportul feroviar pe segmentul Constanța – București – Craiova – Timișoara – Curtici – Budapesta, prin intermediul operatorilor săi Grup Feroviar Român și Train Hungary, potrivit informațiilor obținute de Tranzit. Trenul a plecat astăzi, 3 iunie, din portul Constanța spre Budapesta.

Proiectul, finalizat în urma unor luni intense de eforturi logistice și comerciale, a implicat șase țări (China, Kazahstan, Azerbaijan, Georgia, România și Ungaria), operatorii de stat din țările asiatice și Grupul GRAMPET, prin prisma statutului său de membru al asociației Middle Corridor – Ruta de Transport Internațional Trans-Caspică (TITR).

Apartenența GRAMPET la TITR este un element important, care ne-a condus la situația ca în sfârșit zilele acestea să avem primul tren de containere din China pe această rută, tren remorcat de operatorii din grupul GRAMPET. Noi lucrăm la acest proiect de câțiva ani, dar am înregistrat întârzieri majore din cauza pandemiei. În prezent lucrurile se precipită, în parte datorita situației din Ucraina și sancțiunilor la care este supusă Federația Rusă. Estimăm ca după câteva trenuri de test, va exista un trafic regulat de containere care va tranzita România în drumul către Vestul Europei“ – Sorin Chinde, Vice Președintele Diviziei Transporturi din cadrul Grupului GRAMPET, pentru revista Tranzit.

Transportul a plecat din Guiyang cu o încărcătură de 41 de containere de 40 ft (dimensiune standard echivalentă cu 12 metri lungime și 2,4 metri lățime) și acoperă ruta China – Kazahstan – Marea Caspică – Azerbaijan – Georgia – Marea Neagră – România – Ungaria. Grupul GRAMPET organizează transportul feroviar pe segmentul Constanța – București – Craiova – Timișoara – Curtici – Budapesta, prin intermediul operatorilor săi Grup Feroviar Român și Train Hungary. Din portul românesc, noul tren a plecat astăzi, 3 iunie, spre Budapesta.

Trenul organizat de Grampet a părăsit portul Constanța în 3 iunie cu destinația Budapesta

Din analiza noastră sunt două obstacole care trebuie depășite dacă vrem să avem acest tranzit prin România. Primul este timpul de tranzit pe distanța Constanța- Curtici, al doilea este staționarea în Curtici până la trecerea frontierei. Pentru amândouă am găsit soluții rezonabile și intenționăm să parcurgem cu aceste trenuri distanța Constanta-Budapesta în 48 de ore“, a mai spus Sorin Chinde pentru Tranzit.

Activarea Middle Corridor prin Portul Constanța a fost unul dintre obiectivele strategice fixate de Grupul GRAMPET prin aderarea la TITR. Pandemia a blocat temporar acest proiect, dar contextul geopolitic și economic actual, care retrasează lanțurile globale de distribuție, a impus o revenire și o lansare rapidă.

Mai mult

Grupul Grampet, cel mai mare grup feroviar şi operator logistic privat din România şi Europa Centrală şi de Sud-Est, controlat de Gruia Stoica, a cumpărat terenul de 28 de hectare pe care se află fabrica Debrecem Vagongyr din Ungaria şi va investi 14 milioane euro în următorii 5 ani pentru modernizarea uzinei de vagoane.

Grampet a plătit 6,5 milioane euro pentru cele 28 de hectare. Fabrica Debrecen Vagongyr a fost cumpărată de compania românească în urmă cu 12 ani.

Mai mult